A grafikus az ügyféltől kapott információk alapján tervezi meg a megrendelt grafikát. A tervezés megkezdése előtt érdemes átgondolni mit is szeretnénk valójában. Az átgondolt, jól átadott információk eredménye, hogy az elkészített grafikai tükrözni fogja az eredeti elképzelést.
Mit szeretnénk terveztetni? Át kell gondolni, hogy arculatra, logóra van szükségünk vagy szórólapot, prospektust, hirdetést szeretnénk. A grafikus munkáját talán az segíti a legjobban, ha a megrendelő tudja, hogy mit is szeretne valójában.
Milyen terméket vagy szolgáltatást szeretnék megjeleníteni? Egy meghatározott szolgáltatás vagy termék megjelenhet akár egy logóban is, de amennyiben szélesebb vagy a jövőben bővülő a termékpaletta érdemes ettől eltekinteni, így később nem kell azért arculatot váltani, mert a logó egy adott termékhez készült.
Melyek a konkurens termékek? Mindenkinek van konkurenciája és mindenki szeretné, ha nem kevernék össze termékét a konkurenciáéval. Egy villám piackutatás segíthet, hogy felismerhető legyen a szolgáltatásunk. Igény szerint, ennek a fordítottja is igaz lehet.
Meg tudjuk határozni a célközönséget? Például az életkor, a nem, a divat vagy a fizetőképesség meghatározó lehet egy stílus és a színvilág kialakításakor, ami eldöntheti a termék vagy a szolgáltatás sikerességét. Érdemes eldönteni kinek is akarunk eladni valamit vagy kit akarunk elérni az üzenetünkkel, az üzleti tervben is nagy segítség lesz, nem csak a grafikai tervezésben.
Bélyeget szeretnénk vagy óriásplakátot? Célszerű eldönteni mi lesz a végeredmény. Egy adott kép, amely kis méretben vagy online megfelelő minőségű lesz, egy nagyobb felületen nem biztos, hogy alkalmazható. A sok szöveg egy kisebb felületen lehet probléma, mert az apró betűk nem lesznek olvashatók. A színátmeneteket nem lehet szitázni. Sorolhatnánk órákig. A grafikus felhívja figyelmünket a buktatókra vagy figyelembe veszi a tervezés során azokat, ha tudja, melyek lesznek a végtermékek.
Tetszik egy stílus vagy színvilág? A szép nem egy stílus és a „Szép legyen!” nem információ a grafikusnak. Érdemes figyelembe venni a cégünk korábbi megjelenéseit és alkalmazkodni a meghatározó színekhez, motívumokhoz, ha van ilyen. Fontos lehet, ha egy adott stílus, színvilág, egy konkrét példa tetszik a megrendelőnek, mondjuk el bátran, mert azt figyelembe lehet venni a tervezés során.